CESTOVÁNÍ PO EVROPĚ

Pozor na cestu do Chorvatska a Itálie. Rakušané vás pokutují za objíždění kolon na dálnicích

CESTOVÁNÍ PO EVROPĚ
Pozor na cestu do Chorvatska a Itálie. Rakušané vás pokutují za objíždění kolon na dálnicích

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Rakousko se chystá zatočit s vychytralými řidiči, kteří objíždí dálniční kolony. Pokud letos jedete do Chorvatska nebo Itálie přes rakouské dálnice, tak zbystřete. Navigační aplikace jako je například Waze či Google Maps budou letos méně účinné a riskantní, pokud se budete chtít vyhnout dopravním zácpám. Rakouská spolková země Tyrolsko totiž zavedla nové pokuty pro řidiče, kteří se pokusí objet kolony na dálnicích po vedlejších silnicích.

Mnozí lidé už zanedlouho vyrazí autem na dovolenou. V Rakousku by nově mohly překvapit pokuty za zimní pneumatiky nebo za objíždění dopravní zácpy. Od května tu platí zákaz sjíždění z hlavních tahů pro tranzitní dopravu. "V Rakousku také platí nová povinnost, a to, že pokud řidič vjede do kolony, tak by tu kolonu neměl objíždět. Jsou tak chránění obyvatelé, kteří bydlí okolo rušných silnic," upozorňuje mluvčí České asociace asistenčních společností Aleš Povr.

Opatření se týká hlavně exponovaných úseků u Innsbrucku, Kufsteinu a Fernpassu, kudy v letní sezoně proudí tisíce turistů. Zákaz je v platnosti o víkendech a rakouských státních svátcích, vždy od 7 hodin ráno do 7 večer. Policie bude hlídat sjezdy, u kterých budou jasně vyznačené zákazové značky, a navigační aplikace by novinku měly zohlednit, píše server Autosalon.

„Pokud bude zřejmé, že sjíždíte z dálnice jen kvůli koloně, dostanete pokutu a policie vás pošle zpátky na dálnici,“ upozorňuje Igor Sirota z Ústředního automotoklubu ČR. Výjimku budou mít pouze místní obyvatelé a turisté směřující přímo do oblasti, například na dovolenou. Ti ale musí být připraveni svou cestu doložit, například potvrzením o ubytování.

Z dálnice mohou sjet pouze místní obyvatelé a turisté, kteří se v dané oblasti rekreují. V případě kontroly by měl být řidič schopný prokázat skutečnost, proč do těchto míst jede. Očekává se, že bude předloženo například potvrzení o rezervaci nebo přesné informace o cíli cesty, píše německý autoklub ADAC.

Rakousko od loňského března výrazně zpřísnilo tresty za překročení rychlosti. V extrémních případech hrozí pirátům silnic i zabavení vozu přímo na místě. Menší prohřešky se řeší vysokou pokutou, ale někdy i dočasným odebráním řidičského průkazu. Horní hranice pokuty je až 7500 eur, tedy zhruba 189 tisíc korun.

Rakousko však není jedinou zemí, která letos přitvrdila. Itálie zpřísnila postihy za běžné přestupky – za držení telefonu za jízdy může pokuta vystoupat až na 35 tisíc korun a řidič může na týden až na tři měsíce přijít o řidičský průkaz. Čeští motoristé by si měli dát pozor i na zimní pneumatiky, které se v Itálii mimo zimní období trestají pokutou i odebráním technického průkazu. Celoroční pneumatiky ale italští policisté tolerují – za předpokladu, že mají dostatečný vzorek.

Problémy mohou nastat i na cestě. Směr z Prahy přes Rozvadov, Mnichov a Innsbruck znamená až 16 dopravních omezení kvůli opravám silnic, cesta přes České Budějovice a Linec jich nabízí o něco méně, kolem šesti. I v Chorvatsku, kam směřuje velká část českých turistů, narostl počet radarů, které sledují nejen rychlost, ale i použití bezpečnostních pásů a telefonování za jízdy, informovala TV Nova.

Na silnicích je přísné i Chorvatsko. Tam přibylo mnoho nových radarů, které kontrolují rychlost, ale i zapnuté pásy nebo telefonování za jízdy. Řidiči by také neměli zapomínat na řidičský průkaz. Zatímco v Česku jej s sebou fyzicky vozit nemusí, v Chorvatsku se bez něj neobejdou.

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.