PŘÍČINA VLAKOVÉHO NEŠTĚSTÍ

Strojvedoucí vlaku u Českého Brodu patrně projel na červenou

PŘÍČINA VLAKOVÉHO NEŠTĚSTÍ
Strojvedoucí vlaku u Českého Brodu patrně projel na červenou

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Příčinou úterní tragické srážky vlaků u Českého Brodu bylo podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) nejspíš selhání člověka. Strojvedoucí projel návěstidlem na červenou, i když jde o velmi dobře zabezpečenou trať. Zjišťuje se proč. Ministr to řekl ráno Radiožurnálu. Strojvedoucí osobního vlaku nehodu jako jediný nepřežil, podle hasičů zůstal zaklíněný v kabině.

„Faktem je a všechno k tomu spěje, že došlo k selhání lidského faktoru, s největší pravděpodobností strojvůdce projel návěstidlem na červenou, i když se jedná o velmi dobře zabezpečenou trať,“ uvedl Havlíček.

Systém na této trati podle Havlíčka udržuje strojvedoucího v bdělosti, musí každých 10 až 20 vteřin mačkat neustále tlačítko bdělosti. Pokud projede na červenou, tak se ozve signál a vlak zastaví, nicméně může se rozjet, dodal Havlíček. „Je řada dohadů, proč k tomu došlo a proč se zřejmě ještě rozjel (...) Jestli byl třeba v horším zdravotním stavu v daném okamžiku,“ zmínil Havlíček. Informace podle něj může být i v počítači v zadní části vlaku, v přední byl počítač nejspíš zničen.

Půl hodiny po nehodě měl mít strojvedoucí pauzu

Havlíček už v noci na místě nehody novinářům řekl, že podle prvních indicií nedošlo k technickému selhání. Čtyřicetiletého strojvedoucího označil za zkušeného, přepracovaný nebyl, vrátil se z dovolené.

„Faktem je to, že se jedná pravděpodobně o nejlépe zabezpečenou trať v České republice, podle prvních indicií nedošlo k žádnému technickému selhání, ale já to nechci předčasně vyhodnocovat,“ řekl Havlíček. Strojvedoucí podle něj nebyl přepracovaný, vrátil se z dovolené. „Je pravda, že měl mít přibližně 30 minut poté pauzu,“ řekl ministr.

Na trati je autoblok, který umožňuje projet návěst Stůj i při dodržení předpisů. Strojvedoucí však musí zastavit a dál jet podle rozhledových poměrů.

Nehoda se stala na jednom z nejvytíženějších železničních úseků v republice. Provoz na trati je zastaven, rychlíky jezdí odklonem přes Lysou nad Labem. Při nehodě se podle hasičů a záchranné služby zranilo 35 lidí, podle Drážní inspekce 23 lidí. Čtyři lidé jsou poraněni těžce a zbytek lehce, řekla mluvčí středočeské záchranné služby Petra Effenbergerová. Osm zraněných bylo nezletilých.

,

15. července 2020