Po Libeňském mostě od rána jezdí tramvaje i auta, je podepřený
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Po pražském Libeňském mostě mohou od sobotníhorána znovu jezdit tramvaje i auta do šesti tun. S dělila to mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Most byl uzavřený zhruba přes měsícem kvůli havarijnímu stavu, teď je v nejpoškozenějších místech podepřený.
Podle znaleckého posudku by sice na most mohla vjíždět vozidla až do hmotnosti 11 tun, z bezpečnostních důvodů však bude dále platit pravidlo, které stanovilo pro vjezd maximální hmotnost na šest tun.
Provoz na mostě je od sobotního víkendového rána zatím slabý. Podle měření intenzity dopravy z roku 2016 po něm přitom projede denně asi 15 000 aut a téměř tisíc tramvajových spojů.
Mezi ostatními pražskými silničními mosty patří Libeňský k těm méně vytíženým, například Barrandovským mostem projede denně téměř desetkrát více aut, po Nuselském mostě zhruba pětkrát tolik. S Libeňským mostem sousedí nejblíže Hlávkův most, kde projede přes 69 000 aut denně, a most Barikádníků, po kterém projede kolem 60 000 aut za den. Oba jsou ale součástí severojižní magistrály. O několik tisíc aut méně než po Libeňském jezdí po nedalekém Trojském mostě.
Uzavírka se kromě aut týkala také devíti denních linek tramvají a dvou nočních. Většina jezdila po jiných trasách.
Most z roku 1928 nebyl dosud nikdy opravován. Praha nyní řeší, zda jej kvůli špatnému stavu zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. Vedení města o dalším osudu mostu ještě nerozhodlo. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že podle něj není kulturní památkou.
Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha v minulosti měla plán na částečné zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů Kč. Tuto možnost ale odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.