ELEKTRIFIKACE VÁZNE

Už letos chtěl nabízet výhradně nové elektromobily. Německý Opel musí překopat plány

ELEKTRIFIKACE VÁZNE
Už letos chtěl nabízet výhradně nové elektromobily. Německý Opel musí překopat plány

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Německá automobilka Opel patřila mezi přední obhájce elektromobility. Už před čtyřmi lety oznámila ambiciózní plán s koncem prodeje aut se spalovacími motory do roku 2028. Plánovala také mohutné investice do vlastní továrny na baterie. Nyní však plány přehodnocuje. Zákazníci totiž o elektroauta nejeví zájem. Šéf společnosti Florian Hüttl nyní oznámil, že nové modely budou stále nabízeny s výfukem či jako hybridy. Informuje například Bild.

Ještě nedávno patřil Opel mezi nejhlasitější zastánce čistě elektrické budoucnosti. Automobilka z Rüsselsheimu chtěla už od roku 2025 uvádět na trh výhradně nové elektromobily a od roku 2028 nabízet v Evropě pouze vozy na baterie. Nyní ale přichází nečekaný obrat – spalovací motory z nabídky nezmizí ani po roce 2028.

Už v roce 2021 uvedl tehdejší šéf společnosti Michael Lohscheller, že v roce 2028 bude Opel v Evropě, svém největším trhu, nabízet pouze elektroauta. Současný šéf Opelu Florian Hüttl před dvěma lety závazek potvrdil.

Teď ale automobilka své plány koriguje. „Technologie spalovacích motorů nemusí být omezena rokem 2028, pokud si zákazníci budou přát něco jiného. Přitom si stále držíme jasný cíl dekarbonizace našeho podnikání i vozového parku,“ uvedla mluvčí Opelu pro deník Bild.

Znamená to, že modely Astra, Corsa či SUV Grandland a Frontera budou dostupné i s klasickými motory. Menší vozy mají zůstat k dispozici se zážehovými i vznětovými jednotkami o výkonu kolem 130 koní, větší auta pak v hybridních variantách.

Důvodem změny kurzu je především slabá poptávka. Přestože evropské automobilky v posledních letech sázely na rychlou elektrifikaci, zákazníci zatím masově nepřecházejí. Opel navíc čelí i dalším problémům – klesajícímu tržnímu podílu a uzavírání některých závodů.

Mateřská společnost Opelu Stellantis plánovala v Kaiserslauternu postavit gigatovárnu na baterie s kapacitou až 600 tisíc vozů ročně. Projekt se ale zastavil, protože poptávka po elektromobilech klesla a panují pochybnosti o budoucí technologii bateriových článků. O osudu areálu má být rozhodnuto do konce letošního roku.

Nová generace Corsy se očekává v roce 2027 a nová Astra až po roce 2028. Původně měly být tyto modely nabízeny výhradně s elektrickým pohonem, nyní se ale zdá, že zákazníci dostanou opět i možnost zvolit klasický motor se spalováním.

max

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.