„Jsem v šoku“. Kvůli nedostatku peněz došlo k zastavení dopravních staveb,“ řekl Babiš po jednání s šéfem ŘSD
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
V rozpočtu resortu dopravy chybí 57 miliard, nikoliv jen 38. Uvedl to dnes šéf hnutí ANO Andrej Babiš po jednání se šéfem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem. Došlo podle něj k zastavení zásadních dopravních staveb a také například k výkupu pozemků pro potřeby Pražského okruhu. Podle Babiše, který řekl, že „je v šoku,“ tento stav bude platit do konce roku. „Ať jsou pryč, každý den s tou vládou je průšvih,“ dodal Babiš. Končící ministr dopravy Martin Kupka (ODS) pro Echo24 uvedl, že to není pravda, všechny stavby podle něj běží.
S Babišem se v pondělí sešli šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl a šéf hasičů Vladimír Vlček. Vlček prý uvedl, že mu v návrhu rozpočtu chybí 670 milionů, Mátl pak Babiše informoval o tom, že jsou pozastaveny dopravní stavby kvůli nedostatku peněz v navrženém rozpočtu v resortu dopravy.
Deník Echo24 již informoval, že v srpnovém návrhu původně chybělo asi 60 miliard, v definitivním návrhu, který končící vláda Petra Fialy (ODS) poslala do sněmovny, došlo k doplnění 22 miliard, stejně ale podle původního vyjádření ministra dopravy Martina Kupky chybělo dalších 38 miliard. Podle Babiše je ale realita taková, že chybí hned 57 miliard, protože vláda prý lhala o evropských penězích.
„Jak jsem říkal, že dochází k zastavení staveb, tak je to pravda. Tato vláda tím, že stále mlžila, došla zastavení staveb nejen ŘSD, jako staveb Jaroměř-Trutnov, 20 kilometrů, co se měl stavět v prosinci, dále obchvat Libice-Hořice, ale hlavně došlo k zastavení výkupu pozemků pro stavbu Pražského okruhu a také pro výstavbu úseku pozemků pro výstavbu úseku Praha-Tábor,“ dodal Babiš, který nechtěl spekulovat, kdo bude v jeho vládě ministrem dopravy.
Končící ministr Martin Kupka pro Echo24 řekl, že Babiš neříká pravdu. „Všechny stavby běží. Řešíme ještě prostředky na příští rok. A bude je muset řešit i nastupující vláda, jako jsme je řešili i v předchozích letech,“ dodal Kupka.
Ostře se k rozpočtu už dříve vyjádřil Kupkův předchůdce v pozici ministra dopravy a stínový premiér Karel Havlíček (ANO). „Ještě koncem září ubezpečoval Martin Kupka dozorčí radu SFDI, jejímž jsem členem, že chybějících 38 miliard zajistí. Totéž mi tvrdil včera v duelu v České televizi. Nezajistil nic, Stanjura si s ním vytřel podlahu. A Kupka, místo aby ho s tím smetákem hnal až do Opavy, tak ho ještě obhajuje,“ uvedl Havlíček.
„Ministerstvo dopravy tak má gigantický problém. Doposud se MK chlubil našimi stavbami a projekty, které dokončoval, teď se stává ministrem, který – podobně jako v minulosti Vít Bárta – musí zastavovat podpisy smluv a příprav klíčových dálničních a železničních projektů. Jako ministr dopravy jsem to rovněž neměl se zdroji jednoduché, ale nakonec jsme se vždy dohodli. Paradoxní je, že to je ve stejnou chvíli, kdy NKÚ vyčítá MO, že vyhazují z vrtulníku peníze za zálohy na obranu,“ dodal Havlíček.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.