Babiš lže, všechny dopravní stavby běží, reaguje okamžitě Kupka na obvinění šéfa ANO
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Končící ministr dopravy Martin Kupka (ODS) obratem pro Echo24 odmítl slova vítěze voleb a pravděpodobného premiéra Andreje Babiše (ANO), který po jednání s šéfem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem uvedl, že došlo k zastavení dopravních staveb a v rozpočtu resortu dopravy chybí 57 miliard. Podle Kupky Babiš neříká pravdu, stavby běží a hledají se peníze navíc na příští rok.
Deník Echo24 již informoval, že v srpnovém návrhu rozpočtu původně chybělo na dopravu asi 60 miliard, v definitivním návrhu, který končící vláda Petra Fialy (ODS) poslala do sněmovny, došlo k doplnění 22 miliard, stejně ale podle původního vyjádření ministra dopravy Martina Kupky chybělo dalších 38 miliard. Podle Babiše je ale realita taková, že chybí hned 57 miliard, protože vláda lhala o evropských fondech.
Babiš navíc informoval po jednání se šéfem ŘSD Mátlem o tom, že došlo k zastavení dopravních staveb, „Jak jsem říkal, že dochází k zastavení staveb, tak je to pravda. Tato vláda tím, že stále mlžila, došla zastavení staveb nejen ŘSD, jako staveb Jaroměř-Trutnov, 20 kilometrů, co se měl stavět v prosinci, dále obchvat Libice-Hořice, ale hlavně došlo k zastavení výkupu pozemků pro stavbu Pražského okruhu a také pro výstavbu úseku pozemků pro výstavbu úseku Praha-Tábor,“ dodal Babiš, který nechtěl spekulovat, kdo bude v jeho vládě ministrem dopravy.
Babiš už dříve kritizoval končícího ministra Kupku za to, že se k problému veřejně nevyjadřuje. Kupka nyní pro Echo24 řekl, že Babiš neříká pravdu. „Všechny stavby běží. Řešíme ještě prostředky na příští rok. A bude je muset řešit i nastupující vláda, jako jsme je řešili i v předchozích letech,“ dodal Kupka. Minulý týden pak pro Echo24 označil doplnění zmíněných 22 miliard za dobrou zprávu, končící ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS) se na tiskové konferenci po jednání vlády 30. září snažil novináře přesvědčit, že Kupka o 60 miliardách navíc původně vůbec nemluvil.
Ostře se k rozpočtu už dříve vyjádřil Kupkův předchůdce v pozici ministra dopravy a stínový premiér Karel Havlíček (ANO). „Ještě koncem září ubezpečoval Martin Kupka dozorčí radu SFDI, jejímž jsem členem, že chybějících 38 miliard zajistí. Totéž mi tvrdil včera v duelu v České televizi. Nezajistil nic, Stanjura si s ním vytřel podlahu. A Kupka, místo aby ho s tím smetákem hnal až do Opavy, tak ho ještě obhajuje,“ uvedl Havlíček.
„Ministerstvo dopravy tak má gigantický problém. Doposud se MK chlubil našimi stavbami a projekty, které dokončoval, teď se stává ministrem, který – podobně jako v minulosti Vít Bárta – musí zastavovat podpisy smluv a příprav klíčových dálničních a železničních projektů. Jako ministr dopravy jsem to rovněž neměl se zdroji jednoduché, ale nakonec jsme se vždy dohodli. Paradoxní je, že to je ve stejnou chvíli, kdy NKÚ vyčítá MO, že vyhazují z vrtulníku peníze za zálohy na obranu,“ dodal Havlíček.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.