„Situace zůstává vážná.“ Šéf Porsche oznamuje další úspory za „zavřenými dveřmi“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Generální ředitel Porsche Oliver Blume připravuje zaměstnance na další kolo tvrdých opatření ve snaze snižovat náklady automobilky. „Situace je i nadále vážná a odvětví se velmi dynamicky rozvíjí,“ píše v dopise zaměstnancům, jehož výňatky zpřístupnila Německá tisková agentura ve Stuttgartu, uvedl dnes deník Welt. Mnohé evropské automobilky jsou dlouhodbě citelně zasaženy průmyslovou a zelenou politikou EU a rychlým technologických růstem v Asii, na který nedokáže strnulá Evropa reagovat.
Porsche proto musí podle Bluma na změny reagovat flexibilně a rychle. „Ve druhé polovině roku 2025 budou zástupci zaměstnavatelů a zaměstnanců vyjednávat o druhém strukturálním balíčku, který zajistí dlouhodobou výkonnost společnosti,“ uvedl.
Zpočátku nebylo jasné, zda se plánuje další snižování počtu pracovních míst. Blume se k obsahu plánovaných jednání s radou zaměstnanců nevyjádřil. Na začátku roku švábská společnost oznámila, že do roku 2029 hodlá sociálně přijatelným způsobem zrušit v regionu Stuttgart 1 900 pracovních míst. Zaměstnanci společnosti Porsche AG budou mít i nadále zaručeno zaměstnání až do roku 2030. Propouštění z provozních důvodů je do té doby vyloučeno, což znamená, že se společnost musí spoléhat na dobrovolné odchody.
Blume, který je zároveň generálním ředitelem Volkswagenu, vysvětlil, že „v jednáních o druhém balíčku opatření budou představenstvo a podniková rada společně hledat řešení. Důležitým základem je, aby k tomu došlo s respektem, důvěrně a za zavřenými dveřmi".
"Obchodní model, který společnost držel po mnoho desetiletí, již v této podobě nefunguje," pokračuje Blume. „Naše rámcové podmínky se v krátkém časovém období masivně zhoršily. Navíc se elektromobilita na mnoha trzích rozvíjí mnohem pomaleji, než automobilka i mnoho odborníků před lety očekávalo. To vše nás tvrdě zasahuje. Tvrději než mnoho jiných automobilek. Čelíme ‚krizi rámcových podmínek,‘“ prohlásil.
Generální ředitel Porsche vidí tři hlavní důvody napjaté situace: V Číně se segment trhu s drahými luxusními produkty prakticky zhroutil v krátkém časovém období. V USA prudké zvýšení cel od dubna a zejména současný trend směnného kurzu dolaru vyvíjejí tlak na podnikání automobilky Porsche. Pomalý přechod na elektromobilitu vyžaduje také značné investice do flexibility pohonných systémů. Porsche v tomto ohledu mimo jiné očekává dodatečné náklady až do výše 1,3 miliardy eur v letošním roce.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.