Magistrát chce zákaz elektrokoloběžek. Pronajímatelé volají po jednotných pravidlech
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Poskytovatelé sdílených elektrokoloběžek chtějí se zástupci Prahy jednat o plánovaném zákazu jejich služby. Problémy by podle nich vyřešila jednotná pravidla. Médiím to sdělily firmy Lime a Bolt, které službu v hlavním městě nabízí. Nový pražský systém regulace sdílených dopravních prostředků, který zakazuje poskytování elektrokoloběžek, by měl začít platit od ledna. Radní mají o jeho zavedení rozhodnout do 13. října.
Důvodem plánovaného zákazu elektrokoloběžek je jejich dlouholetá kritika ze strany obyvatel a městských částí v centru Prahy. Kritikům se nelíbí zejména to, že lidé nechávají elektrokoloběžky na místech, kde překáží, a jezdí na nich po chodnících a ohrožuji chodce.
Podle Lucie Krahulcové z Lime by tyto problémy mohla vyřešit smlouva o využívání veřejného prostoru. "Nadále budeme se zástupci města jednat o podmínkách smlouvy mezi TSK (Technickou správou komunikací) a provozovateli bikesharingu, která by po letech nastavila jednotná pravidla," uvedla. Lime chce podle ní dál řešit problémy s parkováním a vzdělávat uživatele o bezpečné jízdě a parkování.
Také Bolt je podle mluvčího Jana Huka připraven jednat s vedením města o nastavení limitů pro počty strojů, určení zón s omezením rychlosti nebo zón zcela bez provozu a o podpoře bezpečnost. "Jsme přesvědčeni, že právě chytrá regulace a vymáhání pravidel, jsou cestou, jak zlepšit kvalitu života ve městě," řekl Huk.
Zákaz sdílených koloběžek by podle obou společnosti negativně dopadl zejména na Pražany, kteří je využívají k dopravě. "Více než polovinu našich jezdců tvoří Pražané, kteří budou mít nyní omezenou volbu, když budou chtít využít bikesharing," dodala Krahulcová. Podle Lime se magistrát zaměřuje jen na problémy centra a neřeší zájem Pražanů o službu. Proto chce firma zavést aktivní sdílení dat s městem.
Systém regulace sdílených dopravních prostředků připravuje město od loňska a má být založen na smlouvách mezi městskou TSK a provozovateli kol a elektrokol, která bude možné odkládat jen na určených prostranstvím. Elektrokoloběžky na nich nebudou moci parkovat, čímž se fakticky znemožní jejich poskytování, a TSK je v případě neoprávněného parkování bude odstraňovat.
Primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) materiál v červnu předložil radě, kde ho však nepodpořili zástupci Spolu (ODS, KDU-ČSL a TOP 09) a STAN. Minulý týden zastupitelé uložili radě za úkol rozhodnout o zavedení systému regulace do pondělí 13. října.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.