Ztracená důvěra a odlišné představy: Volkswagen opouští personální ředitel
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Personální ředitel Gunnar Kilian opouští automobilku Volkswagen, v tiskovém prohlášení o tom informoval Volkswagen Group. S více než sedmi lety služby byl Kilian nejdéle sloužícím členem představenstva skupiny VW. Jeho současnou odpovědnost za řízení lidských zdrojů převezme do odvolání Thomas Shäfer.
Dozorčí rada skupiny se na tom usnesla v pátek. Podle tiskové zprávy bylo rozhodnutí nezbytné kvůli rozdílným názorům na řízení holdingových struktur. Podle deníku Bild.de však odchod provázely hlubší rozpory: „známky opotřebení“, ztracená důvěra a odlišné představy o firemních rozhodnutích. Podle firemních zdrojů měl Kilian opakovaně odlišný názor na klíčová rozhodnutí týkající se prodeje dceřiných společností nebo investic.
Na začátku června automobilka oznámila zavedení úsporného balíčku, v jehož důsledku odešlo do předčasného důchodu již 20 000 zaměstnanců. Celkem má program vést ke zrušení až 35 000 pracovních míst do roku 2030. V této atmosféře napětí a zásadních rozhodnutí tak odchod jednoho z klíčových představitelů nabývá ještě výraznějšího významu.
Předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch i předseda představenstva Oliver Blume vyjádřili Kilianovi vděčnost za jeho přínos. „Gunnar Kilian sehrál v posledních letech klíčovou roli v transformaci koncernu. Zajistil, že divize lidských zdrojů je připravena na budoucnost, a sehrál klíčovou roli ve strategickém přeskupení obchodních aktivit v oblasti užitkových vozidel,“ uvedl Pötsch. „Gunnar Kilian využil své hluboké znalosti koncernu a jeho struktur k nastartování důležitých faktorů, které budou formovat dlouhodobý úspěch koncernu,“ doplnil Blume.
Volkswagen finalizoval akvizici Škoda Auto v roce 2000, čímž završil téměř desetiletý proces začlenění mladoboleslavské automobilky do své struktury. Tento krok umožnil hlubší integraci Škody do koncernu, sdílení technologií a expanzi na mezinárodní trhy.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.