Rekordní prodej Prazdroje

Prazdroj loni celkem prodal rekordních 11 milionů hektolitrů piva

Rekordní prodej Prazdroje
Prazdroj loni celkem prodal rekordních 11 milionů hektolitrů piva

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Plzeňský Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Ve středu to sdělila Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru. Před rokem ho převzala japonská skupina Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, která působí ve více než 100 zemích.

Prodeje v ČR už zveřejnila skupina koncem března. Činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.

„Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o šest procent na více než 1,5 milionu hektolitrů, tak licenční výrobě. Ta vzrostla téměř o 13 procent na 2,6 milionu hektolitrů,“ uvedla mluvčí.

Rekord zaznamenal v loňském roce prémiový ležák Pilsner Urquell, jehož export přesáhl milion hektolitrů. O rok dříve to bylo 970.000 hektolitrů. V České republice i v zahraničí prodal loni pivovar 2,5 milionu hektolitrů plzeňského ležáku.

Nejvíce ho vyvezl na slovenský, německý a jihokorejský trh. Prazdroj bude dále posilovat prodeje Pilsneru Urquell, kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijské trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde nabídne plzeňský ležák hlavně v metropolitních oblastech. V dubnu převzala skupina Asahi distribuci sudového i lahvového piva Pilsner Urquell na japonském trhu. „Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout pivo ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, v nichž bude k dostání,“ uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Plzeňskému pivovaru se podle mluvčí díky Pilsneru Urquell daří úspěšně vyvážet do světa českou pivní kulturu. „Zájem o čepovaný plzeňský ležák ve světě trvale roste. Loni byl už téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v cizině načepován ze sudu nebo tanku,“ řekl Liversage. Tankové plzeňské pivo si lze v zahraničí vychutnat už v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 procent.

Prazdroj každý rok vyškolí zhruba 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně jako v prvotřídní české hospodě. Výčepní experti pak pod vedením staršího obchodního sládka pro mezinárodní trhy Roberta Lobovského školí další výčepní a zvyšují úroveň čepování ležáku po světě. „Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní se jí drží. Když jim ale poprvé někdo ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou ‚naši‘ a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák,“ řekl Lobovský. Pivovar má po světě 85 výčepních expertů, ambasadorů kvality. Zájem o ně je velký, neboť restauracím, kde čepují, vzroste výtoč o 18 až 30 procent. Nejvíce jich pracuje v Britániii a Jižní Koreji, školí se v Plzni.

Plzeňský Prazdroj zvýšil od dubna 2016 do konce loňského března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v tomto fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard Kč.

,

25. dubna 2018