Dražší pivo

Prazdroj zvyšuje ceny piva, půllitr Pilsner Urquell bude o 1,50 Kč dražší

Dražší pivo
Prazdroj zvyšuje ceny piva, půllitr Pilsner Urquell bude o 1,50 Kč dražší

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny některých piv v průměru o 3,7 procenta. Zdražení se dotkne především balených i čepovaných ležáků, které na trhu patří k dražším pivům. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění. Informaci o zvýšení cen získala ČTK od některých největších odběratelů, kterým pivovar změnu začal v těchto dnech oznamovat. Následně zdražení potvrdila mluvčí pivovaru Jitka Němečková. Prazdroj tak podle ní reaguje na zvyšující se náklady.

Prazdroj naposledy zdražoval loni v říjnu o 3,1 procenta, ale pouze balená piva. Ceny čepovaných piv se dva roky neměnily. Změnu cen největšího českého pivovaru v minulosti kopírovala většina tuzemských pivovarů.

Ležáky v lahvích a plechovkách i čepované od října zdraží zhruba o korunu, Pilsner Urquell o 1,50 Kč za půllitr. Ceny jedenáctistupňových piv se zvednou asi o 60 haléřů za půllitr. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění, u balených desítek se zvednou pouze u některých značek. Cena nejpopulárnějších desítek Gambrinus a Radegast a také ciderů zůstane na současné úrovni.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Tuzemské prodeje činily sedm milionů hektolitrů piva.

Zdražení je reakcí na zvyšující se náklady, uvedla mluvčí pivovaru. Podle ní rostou ceny vstupních materiálů, zvyšují se zejména náklady v dopravě a logistice – především u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají i zvyšující se mzdy. „Zohlednit musíme i vysoké investice, včetně již naplánované stavby nové linky na plechovky v Nošovicích a loňských i letošních investičních akcí, které jsme realizovali. Dohromady jde o více než 1,2 miliardy korun, které směřovaly zejména do výroby ležáků,“ řekla Němečková.

Cílem Prazdroje je také cenově odlišit desítistupňová, jedenáctistupňová a dvanáctistupňová piva, dodala. „Platí to zejména pro obchody, kde ceny piv v posledních mnoha letech víceméně stagnují,“ uvedla.

Největšího výrobce piva v ČR Plzeňský Prazdroj a další bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě loni na jaře převzala japonská skupina Asahi. Za Prazdroj a další čtyři evropské pivovary zaplatila téměř 200 miliard korun.

,

7. září 2018