ČESKÝ MALOOBCHOD

Makro chce být „za rohem“. V Česku otvírá novou maloobchodní síť

ČESKÝ MALOOBCHOD
Makro chce být „za rohem“. V Česku otvírá novou maloobchodní síť

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Ani letos nebudou čeští spotřebitelé ochuzeni o příchod nových maloobchodních značek na český trh. Podle Jana Kotrbáčka ze společnosti Cushman & Wakefield to ukazuje na stále větší kupní sílu především v Praze. Velkoobchodní řetězec Makro plánuje letos velký rozvoj nové sítě malých obchodů „ za rohem“, jak nazývá novou síť prodejen Bonveno. Jedná se o drobné prodejny s občerstvením. V rámci pilotního projektu už od léta v Praze fungují čtyři pobočky. Během dvou let chce společnost Makro Convenience Czechia otevřít po republice několik desítek těchto prodejen. Jedná se o společný projekt Makra ČR a společnosti Metro.

Společnost chce otvírat obchody zabírající málo prostoru a orientovat se na především čerstvé potraviny, hotová jídla či drogistické zboží s cílem nabídnout zákazníkům možnost rychlého nákupu. „Každému z nás někdy zbývá příliš málo času na to, aby si pečlivě naplánoval větší nákup a v klidu obstaral všechny položky. Bonveno chce lidem výrazně zpříjemnit i nakupování ‚za rohem‘, při němž lidé potřebují rychle, ale kvalitně zahnat hlad nebo na poslední chvíli sehnat vše potřebné do domácnosti,“ říká Karel Bárek, generální manažer sítě Bonveno Česká republika.

V Praze se dosud nacházely čtyři prodejny v pilotním provozu. Letos už společnost přechází na ostrý provoz a do konce roku chce po celé republice otevřít přibližně 20 prodejen.

Podle společnosti Makro Convenience Czechia se obchody od známých českých večerek chtějí odlišovat především zákaznickým servisem a šířkou sortimentu. Generální ředitel velkoobchodu Makro Jiří Nehasil označil rozvoj malých prodejen se širokou nabídkou zboží za celoevropský trend.

Analytická společnost Cushman & Wakefield upozornila, že loni zažil český maloobchod nevídaný boom, když na něj vstoupilo rekordních 39 značek, nejvíce za posledních 10 let. Z velkých zahraničních brandů se jednalo například o značku spodního prádla Victoria‘s Secret či fastfoodový řetězec Popeyes.

Makro není jedinou potravinářskou značkou, která hlásí tento rok velké plány rozvoje. Zatímco podle Cushman & Wakefield se Bonveno chce zaměřovat na centra měst a budovat prodejny poblíž kancelářských prostor, společnost Billa přišla s vlastní novou představou maloobchodního prodeje. Letos chce více rozvinou prodejny Viva Billa, které se mají nacházet především u čerpacích stanic.

max

10. ledna 2024