Nejhorší aerolinky v Evropě. Prémiová společnost dopadla stejně jako nízkonákladovka
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Pasažéři v Evropě mají jasnou zprávu: na spolehlivost a férové jednání aerolinek se stále nedá příliš spoléhat. To ukazuje nejnovější žebříček spotřebitelského portálu Flightright, který analyzoval dvacet největších evropských leteckých společností. Podle deníku Bild se letos mezi nejhoršími ocitla i tradiční prémiová Finnair – po boku nízkonákladových přepravců Vueling a Ryanair.
Finnair skončila s pouhými 2,48 z 5 možných hvězdiček, což ji zařadilo na poslední místo. Nejhůře dopadla v kategorii spolehlivosti, kde získala jen 1,5 hvězdičky za zpoždění a rušení letů. Ani v oblasti vyplácení odškodnění si nevedla dobře – zde dosáhla na průměrné 3 hvězdičky.
„Už dávno neplatí, že nízkonákladové aerolinky jsou automaticky horší než prémioví dopravci. Na samém dně žebříčku skončila právě Finnair – vedle Ryanairu a Vuelingu. Kvalita tedy rozhodně nesouvisí jen s cenou letenky,“ uvedla podle Bildu expertka Flightright Feyza Türkön.
Na opačném konci žebříčku skončila Discover Airlines, dceřiná společnost Lufthansy, která získala 3,33 hvězdičky. Nejlépe si vedla v rychlosti a spolehlivosti vyplácení kompenzací, kde dosáhla na plných 5 hvězdiček. Těsně za ní se umístily Eurowings a Iberia, přičemž španělský dopravce zaujal zejména vysokou spolehlivostí – v hodnocení zpoždění a rušení letů získal 4,5 hvězdičky.
Přesto zůstávají i mezi špičkou problémy. „Pozorujeme sice lehké zlepšení ve vyplácení kompenzací oproti loňsku, ale skutečně spolehlivé to stále není. Mnohé aerolinky nechávají cestující čekat na oprávněné odškodnění celé měsíce, někdy i roky,“ upozornila Türkön.
Finnair – 2,48 hvězdičky (nejhorší spolehlivost, průměrné vyplácení odškodnění)
Vueling – nízké hodnocení spolehlivosti i odškodnění (2 hvězdičky na odškodnění)
Ryanair – stejné hodnocení jako Vueling (2 hvězdičky na odškodnění)
Nejlepší hodnocení:
Discover Airlines – 3,33 hvězdičky (nejlepší vyplácení odškodnění – 5 hvězdiček)
Eurowings – 3,32 hvězdičky (dobré celkové hodnocení)
Iberia – 3,25 hvězdičky (výborná spolehlivost – 4,5 hvězdičky)
Zákaznický servis – nejvyšší hodnocení:
British Airways – 3,15 hvězdičky
Austrian Airlines – 3,07 hvězdičky
Nejslabší zákaznický servis:
easyJet – 2,03 hvězdičky
SAS – 2,05 hvězdičky
A jak je na tom zákaznický servis? Ten zcela propadl napříč Evropou. Žádná z hodnocených společností nezískala více než 3 hvězdičky. Nejlépe hodnocenou byla British Airways s 3,15 hvězdičkami, následovaná Austrian Airlines. Naopak na chvostu skončily easyJet a SAS s necelými 2,1 hvězdičky. Analýza Flightright-Index 2025 vychází z milionů zpracovaných letových dat a z průzkumu mezi zákazníky Flightright, kteří hodnotili mimo jiné dostupnost, komunikaci a podporu při řešení problémů s lety.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.