PODVODY NA ČEŠÍCH

Operátoři vytáhli společně proti telešmejdům. Hovory z falešných čísel neprojdou

PODVODY NA ČEŠÍCH
Operátoři vytáhli společně proti telešmejdům. Hovory z falešných čísel neprojdou

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Operátoři Vodafone, T-Mobile a O2 společně nasadili ochranný systém proti tzv. spoofingu, při kterém se podvodníci na telefonu vydávají za jiné lidi nebo instituce, jako jsou banky a policie, a lákají citlivé informace. Ochrana je bezplatná pro mobilní i pevná čísla. Oznámila to Asociace provozovatelů mobilních sítí.

„Podvodníci se schovávají za telefonní čísla daleko v cizině a není snadné takové falešné mobilní hovory zastavit, aniž byste blokovali ty lidi, kteří jsou opravdu na cestách a telefonují třeba ze zahraniční dovolené. Jsem proto moc rád, že se nám nyní podařilo najít společné účinné řešení a můžeme zákazníky chránit,“ uvedl ředitel korporátní bezpečnosti společnosti Vodafonu Jan Šánek.

Ochranný systém Firewall 2.2 funguje na principu obousměrného ověřování hovorů mezi sítěmi operátorů. Podle Jakuba Ludvíka z T-Mobilu firewall umí zjistit, zda volající číslo není podvržené, a pokud je hovor podvodný, zablokuje ho. „Před dvěma lety se dalo toto řešení používat pouze mezi čísly v síti T-Mobile, ale díky spolupráci s O2 a nyní i Vodafonem zajistí maximální možnou ochranu mobilních čísel na celém území,“ dodal.

Operátoři budou dál testovat správnou funkcionalitu a všechny aspekty složitého technického řešení. „Propracovaný bezpečnostní systém nyní zajišťuje ochranu napříč všemi hlavními mobilními sítěmi Česka, takže dokážeme opravdu efektivně blokovat podvodné hovory,“ dodal ředitel bezpečnosti O2 Radek Šichtanc.

Vzhledem k růstu počtu kyberútoků by uživatelé podle doporučení operátorů měli dodržovat bezpečnostní zásady. Mezi ty patří, aby hesla, ověřovací kódy nebo PIN nikdy neposílali žádnému jinému uživateli nebo firmě. Důvěryhodná organizace nikdy nežádá o zaslání autorizačních kódů e-mailem, telefonicky nebo jiným způsobem. Pokud se hovor zdá podezřelý, měl by uživatel zavěsit a zavolat zpět na oficiální číslo z webu instituce.

,

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.