Až třetina prodávaných ojetých aut letos měla stočený tachometr
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Až třetina ojetých aut prodávaných letos na českém trhu měla stočený tachometr. Průměrně přitom byl počet ujetých kilometrů snížený o více než 100.000 km. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním původu vozidel.
Průměrná hodnota na tachometrech prodávaných ojetých osobních vozů byla v prvním pololetí podle ředitele Cebie Martina Pajera 145.000 kilometrů, meziročně o 1000 kilometrů více, což lze považovat za stabilní stav. Průměrné stáří vozů se ale meziročně zvýšilo o sedm měsíců na 9,8 roku.
"Pravděpodobně tedy dochází k častějšímu stáčení tachometrů nebo se tachometry stáčí o větší počet kilometrů. Kupující by v každém případě měli být obezřetní, a to zejména u vozů nadprůměrného stáří, které mají zahraniční původ, ale také u mladších vozidel, u nichž je stáčení časté zejména v případech, že ročně najedou nad 30.000 km," dodal Pajer.
Stočení tachometru o 50.000 km přitom představuje navýšení kupní ceny o deset až 13 procent. Při průměrné ceně vozidla kolem 300.000 korun je to částka 30.000 až 40.000 korun, o kterou kupec zbytečně auto přeplatí. "A tuto sumu vydají za neočekávané opravy a údržbu spojenou právě s vyšším kilometrovým nájezdem, protože oboje přijde dříve, než čekají," dodal Pajer.
Letos v dubnu byly nejčastěji zachyceny stočené tachometry u vozidel Škoda, BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi, Ford, Renault, Peugeot, Toyota a Fiat. Těchto deset značek tvořilo čtyři pětiny všech odhalených podvodů s tachometry. Mezi vozy se sníženým počtem ujetých kilometrů byl ale například i Rolls-Royce z roku 2011.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.