EU A SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Facebook a Instagram ustoupí EU, uživatelé mají mít možnost sdílet méně osobních údajů

EU A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Facebook a Instagram ustoupí EU, uživatelé mají mít možnost sdílet méně osobních údajů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Společnost Meta, pod kterou spadá Facebook či Instagram, se dohodla s Evropskou komisí na úpravě personalizované reklamy. Uživatelům bude nabízet alternativu mezi personalizovanou reklamou a předplatným, u kterého zájmy uživatele nesleduje. Podle vyjádření společnosti či Evropské komise půjde o výrazně omezenou podobu personalizované reklamy, která by měla vycházet vstříc nové evropské legislativě DMA. Na jejím základě Komise tento rok udělila společnosti Meta pokutu 200 milionů eur. Zpráva přichází v době sporu mezi Evropskou komisí a jiným americkým gigantem, společností X Elona Muska. Informují o tom například Financial Times.

Komise už v dubnu uložila firmě Meta pokutu ve výši 200 milionů eur a nařídila, aby svůj model změnila. Pokud by Meta nevyhověla, hrozily by jí postupně narůstající sankce, v krajním případě až do výše pěti procent denního globálního obratu společnosti. Meta nyní doufá, že změnou předejde dalším postihům.

Meta v současnosti nabízí možnost předplatného nebo možnost její aplikace využívat zdarma, pokud uživatel souhlasí s personalizovanou reklamou. Podle Evropské komise však společnost Meta chystá pod evropským tlakem třetí možnost. „Meta dá uživatelům možnost efektivně si vybrat mezi souhlasem se sdílením všech svých údajů a zobrazením plně personalizované reklamy, a rozhodnutím sdílet méně osobních údajů za cenu omezenější personalizované reklamy,“ uvádí Evropská komise.

Na vyjádření komise zareagovala i Meta. „Prohlášení Evropské komise bereme na vědomí,“ uvedla společnost. „Personalizované reklamy jsou pro evropskou ekonomiku zásadní,“ dodala.

Jak přesně nová „hybridní možnost“ bude vypadat, představí společnost v lednu. Evropská komise už upozornila, že fungování nové funkce bude bedlivě sledovat. „Případ není uzavřen, ale je to velmi dobrý krok vpřed a nyní jej budeme monitorovat,“ uvedla Komise.

Komise o dohodě se společností Meta informovala v době, kdy naopak oznámila pokutu 120 milionů eur společnosti X. Ta v reakci na to zablokovala Evropské komisi reklamní účet na síti.

Společnost Meta provozuje řadu populárních sociálních sítí a komunikačních služeb, jako Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger a Threads. Reklama je hlavním zdrojem jejích příjmů, většina výnosů pochází z reklamních aktivit napříč platformami. V roce 2024 její výnosy činily 164,5 miliardy USD (3,4 bilionu Kč).

max

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.