Čínského prodejce Temu ničí obchodní válka. V USA přišel o polovinu zákazníků
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Počet denních uživatelů internetového čínského prodejce Temu ve Spojených státech klesl v květnu ve srovnání s březnem o 48 procent. Vyplývá to z dat společnosti Sensor Tower, která se zabývá průzkumem trhu. Prodejce zlevněného zboží nyní doplácí na obchodní válku Číny a USA, píše agentura Reuters. Washington totiž od 2. května zrušil možnost posílat do USA balíčky s levným zbožím bezcelně.
Temu spolu s čínským gigantem v oblasti rychlé módy Shein z výjimky de minimis léta hojně těžili. Povolovala vyhnout se placení cel v USA za balíčky v hodnotě nižší než 800 dolarů (asi 17.370 Kč), což čínským prodejcům umožňovalo udržovat nízké ceny.
Podle údajů shromážděných poradenskou společností Bain & Company zaznamenaly Temu i Shein prudký pokles růstu tržeb a pokles růstu počtu zákazníků poté, co americký prezident Donald Trump oznámil zavedení rozsáhlých obchodních cel. U Temu je podle nich situace horší než u jeho konkurenta. Zvednout ceny musely obě firmy, ale Shein se povedlo zvýšit částku utracenou na zákazníka ve srovnání se situací před rokem, zatímco Temu se to nedaří.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.