SKANDÁL ČÍNSKÉHO ESHOPU

Internetový prodejce Shein šokoval: nabízel sexuální panenky s dětským vzhledem

SKANDÁL ČÍNSKÉHO ESHOPU
Internetový prodejce Shein šokoval: nabízel sexuální panenky s dětským vzhledem

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Čínský Shein čelí ve Francii skandálu, který může vést až k jeho zákazu. Na stránkách e-shopu se v nabídce totiž objevily erotické hračky v podobě dětských panenek. Čínský e-shop už zboží z nabídky po tlaku francouzských orgánů stáhl. Francouzský úřad pro ochranu hospodářské soutěže to označil za dětskou pornografii. Francouzský ministr financí Roland Lescure pak pohrozil e-shopu v zemi zákazem, pokud by se prohřešek opakoval.

Čínský e-shop Shein se rozhodl nabídku sexuálních hraček stáhnout z prodeje po tlaku francouzských regulačních orgánů. Na případ o víkendu upozornil francouzský deník Le Parisien, který zveřejnil fotku panenky i text inzerátu. V něm stálo, že "sexuální panenka (…) je hračka pro mužskou masturbaci s erotickým tělem a skutečnou vaginou a konečníkem" za cenu 186,94 eur (asi 4500 Kč). Francouzský úřad pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů (DGCCRF) uvedl, že kvůli popisu a kategorizaci položek v e-shopu společnosti "se jen obtížně pochybuje o tom, že se jedná o dětskou pornografii".

Shein produkty následně stáhl. "Jakmile jsme se dozvěděli o těchto závažných nedostatcích, byly dotyčné produkty okamžitě staženy z platformy," reagovala čínská společnost na dotaz Reuters.

"Pokud by se takové jednání opakovalo, měli bychom právo zakázat společnosti Shein přístup na francouzský trh," řekl dnes Lescure televizi BFM TV.

Společnost Shein byla založena v Číně, nyní však sídlí v Singapuru. Své impérium vybudovala díky extrémně levnému oblečení, který dodává přímo z čínských továren do domácností spotřebitelů, široké nabídce produktů a zároveň agresivnímu marketingu s extrémně nízkými cenami.

 

,

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

3. listopadu 2025