NOVÁ TRAMVAJ

Nová tramvaj 52T za 90 milionů vyjela do ulic Prahy. Zatím zkušebně

NOVÁ TRAMVAJ
Nová tramvaj 52T za 90 milionů vyjela do ulic Prahy. Zatím zkušebně

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nová tramvaj Škoda 52T v pátek poprvé vyjela s cestujícími do zkušebního provozu. Z pražské vozovny Hloubětín tramvaj vyrazila před 13:00, jezdit bude podle jízdního řádu na lince 12. Novinářům to při zahájení zkušebního provozu tramvaje řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu na dodávku až 200 tramvají za 16,6 miliardy korun koncem roku 2023. Letos by jich podle Hřiba mělo dorazit 20. Cena jedné tramvaje je téměř 90 milionů korun, nových typů tramvají se metropole dočká po téměř 20 letech.

"Je to stoprocentně nízkopodlažní, klimatizovaná, tichá, s navýšeným počtem sedaček a velmi moderní tramvaj. Prostě je to tramvaj, která se maximálně soustředí na pohodlí cestujících," řekl Hřib. Nové tramvaje podle něj Praha potřebuje kvůli přibývajícím tramvajovým tratím. "Takže pochopitelně musíme mít po nich i čím jezdit," dodal.

Ve zkušebním provozu bude tramvaj podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského zhruba tři měsíce, vůz musí ve zkušebním provozu s cestujícími najezdit 20.000 kilometrů, shodně jako v první fázi provozu bez cestujících.

Šurovský uvedl, že podnik má možnost při testování jezdit ještě s dalšími čtyřmi tramvajemi, na jedné se uskutečňují typové zkoušky, jiná slouží pro proškolení zhruba 2000 lidí.

Místopředseda představenstva společnosti Škoda Group Tomáš Ignačák, který je zároveň předsedou Asociace podniků českého železničního průmyslu, připomněl také význam tramvaje pro český průmysl. "Právě domácí zkušenost a domácí reference jsou základem velkého úspěchu českého strojírenství Škodovky v zahraničí. Díky těmto referencím jsme se s tramvajemi dostali na tramvajový trh v Německu," uvedl.

Celková kapacita vozu o délce 32 metrů a šířce 2,5 metru činí až 243 cestujících, z toho 70 míst k sezení. Ve srovnání s předchozími tramvajemi 15T je kapacita nových vozů větší téměř o 16 procent. Nejvyšší provozní rychlost je 70 kilometrů za hodinu. Konstrukce vozu je na míru vytvořená pro Prahu, a proto umožní průjezdy i úzkými a zahnutými profily tratě. V pražském provozu jezdí v běžném provozu čtyři typy tramvají - Tatra T3, Tatra KT8D5, Škoda 14T a Škoda 15T. Nejrozšířenější tramvají v pražských ulicích je Tatra T3, dopravní podnik jich má na 390, většinou jezdí spojené ve dvojicích.

,

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

20. června 2025