„Babiš drží slovo, STAN a Piráti jsou komunisti. Chci být ministr, budu hájit české zájmy i s marťany“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
S komunisty nikdy, jen pokud by nezbývala jiná možnost, jak zastavit „progresivisty“ – pak klidně i s marťany, uvedl v pořadu Echo Prime Pavla Štrunce europoslanec Filip Turek. Motoristé jdou podle něj do voleb s představou „ukončit Fialu a pohlídat Babiše“. „Budeme chtít otevřený spor v EU ohledně Green Dealu a emisních povolenek pro domácnosti,“ řekl k podmínce angažmá Motoristů v příští vládě.
Poslední průzkumy konečně Motoristům – nováčkovi na politické scéně, který zatím výrazně uspěl jen v loňských eurovolbách – přisuzují více než 5 procent hlasů, což je hranice nutná pro vstup do dolní komory Parlamentu ČR. „Dlouhodobou chybou bylo, že já jsem nebyl přesvědčen o tom, že mám kandidovat. Prostě jsem doufal, že Motoristé budou kandidovat beze mě a předlouhé měsíce jsem čekal. Až když byla strana na 2,8 procenta, tak jsem si řekl a dost,“ uvedl Turek, jehož popularita na internetu byla jedním z hlavních důvodů úspěchu ve zmíněných loňských volbách. „Od té doby preference plynule lezou nahoru,“ doplnil Turek.
Europoslanec zopakoval, že setrvání ČR v NATO a EU je pro něj dlouhodobě zásadní. A to samé prý platí pro antikomunismus. „Mým hlavním motivem, proč kandiduju, je, abych porazil progresivismus, svým způsobem moderní, anebo i ten konzervativní, komunismus. Já se domnívám, že Andrej Babiš vyhraje volby a že buď potáhne tuto republiku doleva s Janou Maláčovou a Kateřinou Konečnou (lídryně SOCDEM a lídryně KSČM, obě sdružené v hnutí Stačilo!,– pozn.red.), nebo se spojí s hnutím STAN,“ domnívá se.
Výrokem o tom, že by Motoristé nikdy nevládli s komunisty, nedávno rozvířil vody Turkův kolega Boris Šťastný, někdejší poslanec ODS a lídr Motoristů v Praze. Šéf Motoristů Petr Macinka dodal, že by takový kabinet ani nepodpořili. „S komunisty v žádném případě ne, ale…,“ naznačil Turek jedinou hypotetickou situací. A to kdyby nebyla žádná jiná varianta, než akceptovaná podpora koalici ANO a Motoristů od Stačilo! ve chvíli, kdy by jim pomohli zastavit „to, co se na nás žene“. Zopakoval okřídlené rčení někdejšího předsedy vlády Jiřího Paroubka (ČSSD), že by spolupracoval třeba s Marťany, pokud to bude třeba.
„Migrační pakt je absolutní hrůza, která je svým způsobem špatnou karmou za kolonialismus,“ uvedl Turek s tím, že on může s dvouletým předstihem v Evropském parlamentu dohlédnout to, co „spolumotoristé“ Macinka a Šťastný zatím nevidí. „Na národní úrovni musíme migrační pakt, emisní povolenky a obecně Green Deal jako takový odmítnout, prostě musíme,“ naléhal Turek.
Turek také připustil, že případnou budoucí vládu konzultuje s někdejším prezidentem Václavem Klausem, který je podporovatelem Motoristů. Ostatně Macinka působil jako jeho dlouholetý mluvčí. Europoslanec má za to, že pokud má příští vláda směřovat doprava, musí být Motoristé její součástí. Na argument, zda by nebylo lepší vládnout s ODS, pokud chce směřovat doprava – například s ministrem dopravy Martinem Kupkou, který vybojoval zmírnění zákazu spalovacích motorů, Turek uvedl: „Všechny tyto věci, proti kterým teď sice pan Kupka opticky bojuje, byly schváleny na evropské úrovni během předsednictví České republiky a je to hodně práce pana premiéra Fialy.“
Podobný příběh jsou dle europoslance emisní povolenky na dopravu a bydlení známé jako ETS II. „Vláda to prostě měla odmítat, měli to blokovat z opozice,“ doplnil Turek s tím, že Motoristé mají představu „ukončit Fialu a pohlídat Babiše“. „Budeme chtít otevřený spor v EU ohledně Green Dealu a emisních povolenek pro domácnosti,“ řekl k podmínce angažmá Motoristů v příští vládě. "Mým cílem je být ministrem,“ řekl Turek. Rád by se věnoval ekonomické diplomacii, což považuje za svou parketu.
Pieta za zastřeleného
Předseda Motoristů Macinka poslal v minulém týdnu kondolenční dopis na americkou ambasádu za prorebulikánského aktivistu Charlieho Kirka, jenž byl ve středu 10. září ve věku 31 let chladnokrevně zastřelen během přednášky na univerzitě v Utahu střelcem, který nesouhlasil s jeho názory. Turek a další evropští zákonodárci chtěli pro změnu v Evropském parlamentu držet za zesnulého minutu ticha. To jim ale předsedkyně Evropského parlamentu Roberta Metsolaová zatrhla.
„Ve čtvrtek ve Štrasburku jsem z toho opravdu měl nervy, protože to, co předvedla šéfka toho shromáždění, bylo nevídané. Ona nejenom že zakázala tu minutu, zakázala i modlitbu. A když už jsme teda vystoupili a začali držet minutu ticha, tak ona jakoby dál odříkávala program schůze. To byl takový jako okamurovský útok,“ popsal Turek s tím, že když se držela pieta za George Floyda – jenž zemřel v souvislosti se zakleknutím policistou během zákroku a jenž se stal symbolem odlišného přístupu amerických strážců pořádku vůči černošskému obyvatelstvu –, tak si nikdo z pravice oponovat či protestovat nedovolil.
Turek má za to, že jsme na kraji kulturní války, což je jednou z jeho motivací, proč kandiduje do Poslanecké sněmovny. „Neoslavoval bych smrt nikoho,“ doplnil europoslanec s tím, že „liberálové či progresivisté často bagatelizují, relativizují, zlehčují nebo dokonce chválí to, že někdo byl zavražděn za své politické názory“.
Kauza formule
Jak se bývalý profesionální závodník dívá na policejní zásah vůči formuli, jejíž řidič – dlouho tajemná postava – brázdil v závodním automobilu české dálnice? Podle Turka jde o kauzu, která má mediálně překrýt důležitější události – jako například dění okolo nemocnice IKEM, kde se dle článku Seznam zpráv scházeli aktéři kvůli případným odposlechům v sauně. Celý příběh má za „klukovinu, která byla špatně“. K rozsáhlosti policejního zásahu – byly nasazeny mimo jiné vrtulníky – vůči jezdci ovšem Turek uvedl, že mohl být dán tím, že kolovaly zvěsti, že za volantem formule mohl sedět právě europoslanec.
Ten měl v uplynulých měsících sám potíže s rychlou jízdou na českých dálnicích. „Ptal bych se, zda ten zásah nebyl motivován shora, například ministrem vnitra Vítem Rakušanem,“ uvedl Turek s tím, že „to tvrdí mnoho lidí“, ale podle něj jde o fámu. Míní, že řidič vždy musí poslechnout pokyny policistů. Co se jeho vlastní kauzy týče, vnímá to také jako odvedení pozornosti. „Sdílel jsem omylem jednu z dvaceti fotek, kde byl vidět tachometr. Vůbec to nebyl nějaký extrémní záměr a média o tom psala tři měsíce,“ posteskl si.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.